Selasa, 24 November 2015

Tetap dalam jiwa! {Bahagian 2}

   Lelaki yang tampan itu berjalan dengan pantas sambil menuju ke padang . Rakannya sedang tersenyum ke arahnya . Lelaki itu melambaikan tangan kepada rakannya itu . Rakannya itu menepuk bahu lelaki itu . "Afasal kau lambat , Fahrin?" Tanya Johan kepada Fahrin .

   "Ni , aku tadi ada nampak seorang perempuan . Aku rasakan , dia orang baru di sini sebab wajahnya aku tak pernah nampak!" Kata Fahrin sambil menyarungkan kasut bolanya yang bewarna merah . Johan tersenyum senget .

   "Cantik tak budak tu?" Tanya Johan sambil duduk di sebelah rakannya itu . Fahrin tersengih sambil menggeleng .

   "Cantiklah , tengok dia itu macam seorang yang komplek dengan ciri-ciri kewanitaan . Cantik , sopan-santun . Untunglah kalau aku dapat jadi kekasih dia ." Ucap Fahrin sambil tersenyum .

   "Baguslah tu . Jomlah berlatih . Nanti coach marah pula ." Ucap Johan lalu mengajak Fahrin berjalan masuk padang .

                                              ***

   Iriana sedang membaca noevel yang berjudul 'Menunggu Kasih' Tiba-tiba seorang gadis yang comel dan manis duduk di sebelahnya . Iriana tersenyum memandang gadis itu .

   "Nama siapa?" Tanya gadis itu sambil tersenyum manis . Iriana tersenyum .

   "Nama saya Iriana . Nama awak?" Tanya Iriana sambil membalas senyuman . Gadis itu menggangguk .

   "Nama saya Dayang ." Ucap Dayang sambil membuka buku novelnya itu . Iriana terangguk .

   "Awak ambil kejurusan apa?" Tanya Dayang sambil memandang Iriana . Iriana memandang Dayang .

   "Saya ambil kejurusan seni-bina ." Kata Isriana . Dayang mengganggukkan kepalanya .

   "Samalah . Hei , jom kita bersiar-siar . Saya nak tengok wakil Malaysia , Harimau Muda A! Jomlah ." Ucap Dayang sambil menarik lengan Iriana untuk keluar dari perpustakaan . Iriana menggalas beg kecilnya lalu keluar dari perpustakaan itu sambil memegang beberapa buku .

   "Kita akan duduk bersama dan jadi rakan baik . Saya teringin nak mengenali awak dengan lebih lanjut lagi ." Ucap Dayang sambil tersenyum . Iriana menggangguk .

   Sesampainya mereka di padang . Kelihatan seorang jurulatih yang bernama Jeffry sedang meniup wisel tanda untuk merehatkan badan . Dayang menuju ke arah Johan dan Fahrin . Hanya Iriana yang tidak berganjak dan masih berdiri di situ . Dia hanya memandang mereka bertiga berbual . Kelihatan mereka bertiga memang sudah menjadi kenalan yang rapat . Tiba-tiba Fahrin tertoleh memandang Iriana yang sekadar memandang mereka bertiga . Fahrin memandangnya agak lama . Dayang dan Johan berkerut memandang gelagat Fahrin . Mereka berdua memandang Iriana . Dayang tersenyum .

   "Itu kawan baru saya . Iriana namanya ." Ucap Dayang . Fahrin memandang Dayang .

   "Jomlah , saya kenalkan dia pada awak berdua ." Ucap Dayang lalu menuju ke arah Iriana diikuti oleh dua orang rakannya itu .

   Iriana memandang mereka bertiga berjalan menuju ke arahnya . Dayang tersenyum lalu menepuk bahu Iriana . "Ini Iriana . Iriana , ini Fahrin dan Johan , Mereka berdualah yang mewakili Malaysia ." Ucap Dayang . Iriana mengganggukkan kepalanya lalu tersenyum memandang Fahrin .

    "Saya dah jumpa dia tadi . Saya terlanggar dia tadi ." Ucap Fahrin . Dayang dan Johan terangguk .

    "Jadi , awak dah terlebih dahulu kenalnya?" Tanya Dayang . Fahrin menggangguk . Iriana turut terangguk .

   "Dia ambil kejurusan apa?" Tanya Johan . Dayang masih tersenyum .

   "Dia sama dengan kita bertiga ." Kata Dayang . Johan dan Fahrin menggangguk .

  "Oh , kejurusan seni-bina . Awak asal mana?" Tanya Fahrin kepada Iriana .

   "Saya asal Johor . Tetapi berpindah ke sini . Sebab , tak perlu beritahu ." Ucap Iriana . Mereka bertiga menggangguk .

                                           ***

   "Assalamualaikum ." Ucap Iriana lalu terus memasuki ke dalam rumahnya . Kelihatan ayahnya sedang duduk di ruang tamu sambil menaip sesuatu pada laptopnya .

   Ayahnya tersenyum memandang anak gadisnya itu . Iriana duduk di hadapan ayahnya .

  "Bagaimana kuliah hari ini? Ok?" Tanya ayahnya sambil memandang anak gadisnya yang kelihatan letih . Iriana menggangguk sambil tersenyum memandang ayahnya .

   "Ayah dah makan?" Tanya Iriana . Ayahnya menggeleng . "Ayah nak tunggu kamu ." Ucap Iriana sambil tersenyum .

   "Saya naik dahulu ya ayah . Nak solat . Lepas tu saya masak kepada ayah ." Ucap Iriana lalu terus naik ke biliknya .

 Bersambung...

Tiada ulasan:

} .linkwithin_div { background: #EEEEEE; /* Background color for the related posts container */ padding: 0 10px; border-top: 1px solid #DBDBDB; /* Top border for the related posts container */ border-bottom: 1px solid #DBDBDB; /* Bottom border for the related posts container */ } .linkwithin_text { font-family: Rancho; font-size:15px; /* Size for the related posts title */ color:#000; /* Color for the related posts title */ } a#linkwithin_logolink_0, a#linkwithin_logolink_1, a#linkwithin_logolink_2, a#linkwithin_logolink_3, a#linkwithin_logolink_4, a#linkwithin_logolink_5, a#linkwithin_logolink_6, a#linkwithin_logolink_7, a#linkwithin_logolink_8, a#linkwithin_logolink_9, a#linkwithin_logolink_10, a#linkwithin_logolink_11, a#linkwithin_logolink_12, a#linkwithin_logolink_13, a#linkwithin_logolink_14, a#linkwithin_logolink_15, a#linkwithin_logolink_16, a#linkwithin_logolink_17, a#linkwithin_logolink_18, a#linkwithin_logolink_19, a#linkwithin_logolink_20 { display:none; } .linkwithin_posts { width: 500px !important; /* Width for the related posts container */ } .linkwithin_posts a { border: 0 !important; padding-right: 10px !important; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_posts a:hover { background:url(http://40.media.tumblr.com/adb7f6b6b8c71ac2520091cf19d2ae00/tumblr_mlktwglqwr1qkukogo6_100.jpg) !important; /* Background color on mouseover */ border-radius: 15px; } .linkwithin_img_0 { background: #FFE5FF; border: 1px solid #FFE5FF !important; padding: 2px !important; transition:all .2s linear; -o-transition:all .5s linear; -moz-transition:all .2s linear; -webkit-transition:all .2s linear; } .linkwithin_img_0:hover { background: #FF6699; border: 1px solid #FF6699 !important; padding: 2px !important; opacity:.6; filter:alpha(opacity=60) } .linkwithin_img_0 div, div.linkwithin_img_0, .linkwithin_img_1 div, div.linkwithin_img_1, .linkwithin_img_2 div, div.linkwithin_img_2, .linkwithin_img_3 div, div.linkwithin_img_3, .linkwithin_img_4 div, div.linkwithin_img_4, .linkwithin_img_5 div, div.linkwithin_img_5, .linkwithin_img_6 div, div.linkwithin_img_6, .linkwithin_img_7 div, div.linkwithin_img_7, .linkwithin_img_8 div, div.linkwithin_img_8, .linkwithin_img_9 div, div.linkwithin_img_9, .linkwithin_img_10 div, div.linkwithin_img_10, .linkwithin_img_11 div, div.linkwithin_img_11, .linkwithin_img_12 div, div.linkwithin_img_12, .linkwithin_img_13 div, div.linkwithin_img_13, .linkwithin_img_14 div, div.linkwithin_img_14, .linkwithin_img_15 div, div.linkwithin_img_15, .linkwithin_img_16 div, div.linkwithin_img_16, .linkwithin_img_17 div, div.linkwithin_img_17, .linkwithin_img_18 div, div.linkwithin_img_18, .linkwithin_img_19 div, div.linkwithin_img_19, .linkwithin_img_20 div, div.linkwithin_img_20 { -webkit-border-radius: 100px; -moz-border-radius: 100px; border-radius: 100px; } .linkwithin_title { color: #000 !important; /* Color for titles */ font-family: Englebert !important; font-size: 12px !important; /* Font size of posts titles */ line-height: 24px !important; text-align:center; text-decoration: none; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_title:hover { color: #000 !important; /* Color of posts titles on mouseover */ text-shadow: 2px 2px 3px #FB6265; }