Izzati novels
Tetap dalam jiwa! {Bahagian 2}
Selasa, 24 November 2015 | 8:33 PG | 0 comments
   Lelaki yang tampan itu berjalan dengan pantas sambil menuju ke padang . Rakannya sedang tersenyum ke arahnya . Lelaki itu melambaikan tangan kepada rakannya itu . Rakannya itu menepuk bahu lelaki itu . "Afasal kau lambat , Fahrin?" Tanya Johan kepada Fahrin .

   "Ni , aku tadi ada nampak seorang perempuan . Aku rasakan , dia orang baru di sini sebab wajahnya aku tak pernah nampak!" Kata Fahrin sambil menyarungkan kasut bolanya yang bewarna merah . Johan tersenyum senget .

   "Cantik tak budak tu?" Tanya Johan sambil duduk di sebelah rakannya itu . Fahrin tersengih sambil menggeleng .

   "Cantiklah , tengok dia itu macam seorang yang komplek dengan ciri-ciri kewanitaan . Cantik , sopan-santun . Untunglah kalau aku dapat jadi kekasih dia ." Ucap Fahrin sambil tersenyum .

   "Baguslah tu . Jomlah berlatih . Nanti coach marah pula ." Ucap Johan lalu mengajak Fahrin berjalan masuk padang .

                                              ***

   Iriana sedang membaca noevel yang berjudul 'Menunggu Kasih' Tiba-tiba seorang gadis yang comel dan manis duduk di sebelahnya . Iriana tersenyum memandang gadis itu .

   "Nama siapa?" Tanya gadis itu sambil tersenyum manis . Iriana tersenyum .

   "Nama saya Iriana . Nama awak?" Tanya Iriana sambil membalas senyuman . Gadis itu menggangguk .

   "Nama saya Dayang ." Ucap Dayang sambil membuka buku novelnya itu . Iriana terangguk .

   "Awak ambil kejurusan apa?" Tanya Dayang sambil memandang Iriana . Iriana memandang Dayang .

   "Saya ambil kejurusan seni-bina ." Kata Isriana . Dayang mengganggukkan kepalanya .

   "Samalah . Hei , jom kita bersiar-siar . Saya nak tengok wakil Malaysia , Harimau Muda A! Jomlah ." Ucap Dayang sambil menarik lengan Iriana untuk keluar dari perpustakaan . Iriana menggalas beg kecilnya lalu keluar dari perpustakaan itu sambil memegang beberapa buku .

   "Kita akan duduk bersama dan jadi rakan baik . Saya teringin nak mengenali awak dengan lebih lanjut lagi ." Ucap Dayang sambil tersenyum . Iriana menggangguk .

   Sesampainya mereka di padang . Kelihatan seorang jurulatih yang bernama Jeffry sedang meniup wisel tanda untuk merehatkan badan . Dayang menuju ke arah Johan dan Fahrin . Hanya Iriana yang tidak berganjak dan masih berdiri di situ . Dia hanya memandang mereka bertiga berbual . Kelihatan mereka bertiga memang sudah menjadi kenalan yang rapat . Tiba-tiba Fahrin tertoleh memandang Iriana yang sekadar memandang mereka bertiga . Fahrin memandangnya agak lama . Dayang dan Johan berkerut memandang gelagat Fahrin . Mereka berdua memandang Iriana . Dayang tersenyum .

   "Itu kawan baru saya . Iriana namanya ." Ucap Dayang . Fahrin memandang Dayang .

   "Jomlah , saya kenalkan dia pada awak berdua ." Ucap Dayang lalu menuju ke arah Iriana diikuti oleh dua orang rakannya itu .

   Iriana memandang mereka bertiga berjalan menuju ke arahnya . Dayang tersenyum lalu menepuk bahu Iriana . "Ini Iriana . Iriana , ini Fahrin dan Johan , Mereka berdualah yang mewakili Malaysia ." Ucap Dayang . Iriana mengganggukkan kepalanya lalu tersenyum memandang Fahrin .

    "Saya dah jumpa dia tadi . Saya terlanggar dia tadi ." Ucap Fahrin . Dayang dan Johan terangguk .

    "Jadi , awak dah terlebih dahulu kenalnya?" Tanya Dayang . Fahrin menggangguk . Iriana turut terangguk .

   "Dia ambil kejurusan apa?" Tanya Johan . Dayang masih tersenyum .

   "Dia sama dengan kita bertiga ." Kata Dayang . Johan dan Fahrin menggangguk .

  "Oh , kejurusan seni-bina . Awak asal mana?" Tanya Fahrin kepada Iriana .

   "Saya asal Johor . Tetapi berpindah ke sini . Sebab , tak perlu beritahu ." Ucap Iriana . Mereka bertiga menggangguk .

                                           ***

   "Assalamualaikum ." Ucap Iriana lalu terus memasuki ke dalam rumahnya . Kelihatan ayahnya sedang duduk di ruang tamu sambil menaip sesuatu pada laptopnya .

   Ayahnya tersenyum memandang anak gadisnya itu . Iriana duduk di hadapan ayahnya .

  "Bagaimana kuliah hari ini? Ok?" Tanya ayahnya sambil memandang anak gadisnya yang kelihatan letih . Iriana menggangguk sambil tersenyum memandang ayahnya .

   "Ayah dah makan?" Tanya Iriana . Ayahnya menggeleng . "Ayah nak tunggu kamu ." Ucap Iriana sambil tersenyum .

   "Saya naik dahulu ya ayah . Nak solat . Lepas tu saya masak kepada ayah ." Ucap Iriana lalu terus naik ke biliknya .

 Bersambung...

Older Post | Newer Post
Assalamualaikum!
Hello there! I hope you love my novels. Please visit my official blog... izzatisarafinahanis.blogspot.my! If you hate my blog, just ctrl W! If you like my blog please follow! Thanks for being here!


Navigations ~~

Owner Novels'list Tales



Credit
Skin By Ieyda
Basecode Cikin
Edited By izzati haruno
Comes again!


Welcome to my blog! Follow me? | Dashboard