Rabu, 30 Disember 2015

Tetap dalam jiwa {Bahagian 12}

   Iriana mengambil bekal yang bewarna hijau lalu meletakkan kuih-muih ke dalam bekas itu . Ada kuih donat, karipap dan muffin . Dia menutup bekas itu lalu meletakkannya ke dalam satu beg yang bewarna biru . Dia meletakkan sebotol iar mineral yang sejuk lalu diletakkan juga ke dalam begi itu .

   Tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu rumah Iriana . Iriana menuju ke arah pintu rumah lalu membukanya . Dia tersenyum memandang Dayang sedang berdiri di hadapan pintu sambil tersenyum .
   "Oh, Dayang . Masuklah ." Jemput Iriana . Dayang memasuki ke dalam rumah itu . Iriana menyuruh Dayang duduk . Iriana menuju ke dapur sambil membawa beg biru itu . Dayang masih tersenyum .

   "Kenapa asyik tersenyum-senyum ja? Kenapa? Menang loteri kah?" Tanya Iriana dalam nada bergurau . Dayang menepuk paha Iriana sambil menggeleng . Iriana mengurut pehanya .

   "Mana adalah! aku dah tak sabar nak pergi ke perlawanan itu . Cepatlah bersiap . Kita dah nak pergi ni! Kau buat apa kat dalam rumah ni?" Tanya Dayang . Iriana menggeleng .

   "Bukan buat apa pun . Ni hah, aku sediakan kuih kepada mereka berdua. Kan mereka berdua kawan kita ." Ucap Iriana sambil menujukkan beg biru itu . Dayang tersenyum mengusik .

   "Untuk mereka berdua kah atau untuk seorang sahaja?" Tanya Dayang dalam nada mengusik . Iriana berkerut .

   "Maksud kau apa?" Tanya Iriana sambil menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal .

   "Taklah, aku tengok bekas tu kecil . Macam cukup untuk seorang sahaja ." Ucap Dayang . Iriana menggeleng .

   "Mana ada, mereka kan pemain bola, masa rehat, diorang tak boleh makan atau minum dengan banyak . Jadi makan dua biji atau tiga pun sudah cukup ." Ucap Iriana . Dayang menggeleng .

   "Kau nak air, aku siapakan?" Tanya Iriana . Dayang menggeleng .

   "Aku datang sini bukannya nak minum! Cepatlah bersiap! Nanti lambat pula ." Ucap Dayang . Iriana menggangguk lalu meuju ke biliknya . Dayang menggeleng lucu .

                                                                ***

   Fahrin dan Johan sedang bermain bola di padang . Dayang dan Iriana sekadar menjadi penonton setia . Dayang yang keliahatn paling teruja . Iriana sekadar terdiam dan berasa agak janggal .

   Fitri dan Liliana berjalan bersama sambil memasuki ke dalam stadium itu . Fitri ternampak Dayang dan Iriana duduk di barisan yang paling depan sekali . Liliana menggeleng marah sambil mencuit Fitri .

   "Tengoklah perampas tu . Sajalah tu nak tunjukkan diri pada Fahrin yang kononnya dia tu baguslah sangat!" Ucap Liliana . Fitri menjeling geram kepada Iriana .

   "Dasar perempuan tak tau sedarkan diri! Dia ingat dia tu siapa?" Ucap Fitri lalu pergi mencari tempat duduk . Liliana mengikuti langkahnya .

   "Hei, Fitri! Takkan kau nak biarkan perempuan tu! Pergilah serang!" Ucap Liliana . Fitri menggeleng .

   "Tak payah! Kita tengok dulu apa yang perempuan tu nak buat ." Ucap Fitri sambil tersenyum jahat.

  Fahrin dan Johan duduk berehat selama tiga minit . Mereka menuju ke arah Dayang dan Iriana . Dayang memberikan mereka berdua sebotol air mineral seorang . Fahrin dan Joham mengucapkan terima kasih lalu meneguk air itu . Iriana sekadar tertunduk .

   "Kenapa dengan awak Iriana? Tengok macam sedih dan ada masalah sahaja ." Tanya Johan . Iriana tersenyum lalu menggeleng . Tiba-tiba Fitri menuju ke arah mereka berdua .

  Bersambung...

Tiada ulasan:

} .linkwithin_div { background: #EEEEEE; /* Background color for the related posts container */ padding: 0 10px; border-top: 1px solid #DBDBDB; /* Top border for the related posts container */ border-bottom: 1px solid #DBDBDB; /* Bottom border for the related posts container */ } .linkwithin_text { font-family: Rancho; font-size:15px; /* Size for the related posts title */ color:#000; /* Color for the related posts title */ } a#linkwithin_logolink_0, a#linkwithin_logolink_1, a#linkwithin_logolink_2, a#linkwithin_logolink_3, a#linkwithin_logolink_4, a#linkwithin_logolink_5, a#linkwithin_logolink_6, a#linkwithin_logolink_7, a#linkwithin_logolink_8, a#linkwithin_logolink_9, a#linkwithin_logolink_10, a#linkwithin_logolink_11, a#linkwithin_logolink_12, a#linkwithin_logolink_13, a#linkwithin_logolink_14, a#linkwithin_logolink_15, a#linkwithin_logolink_16, a#linkwithin_logolink_17, a#linkwithin_logolink_18, a#linkwithin_logolink_19, a#linkwithin_logolink_20 { display:none; } .linkwithin_posts { width: 500px !important; /* Width for the related posts container */ } .linkwithin_posts a { border: 0 !important; padding-right: 10px !important; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_posts a:hover { background:url(http://40.media.tumblr.com/adb7f6b6b8c71ac2520091cf19d2ae00/tumblr_mlktwglqwr1qkukogo6_100.jpg) !important; /* Background color on mouseover */ border-radius: 15px; } .linkwithin_img_0 { background: #FFE5FF; border: 1px solid #FFE5FF !important; padding: 2px !important; transition:all .2s linear; -o-transition:all .5s linear; -moz-transition:all .2s linear; -webkit-transition:all .2s linear; } .linkwithin_img_0:hover { background: #FF6699; border: 1px solid #FF6699 !important; padding: 2px !important; opacity:.6; filter:alpha(opacity=60) } .linkwithin_img_0 div, div.linkwithin_img_0, .linkwithin_img_1 div, div.linkwithin_img_1, .linkwithin_img_2 div, div.linkwithin_img_2, .linkwithin_img_3 div, div.linkwithin_img_3, .linkwithin_img_4 div, div.linkwithin_img_4, .linkwithin_img_5 div, div.linkwithin_img_5, .linkwithin_img_6 div, div.linkwithin_img_6, .linkwithin_img_7 div, div.linkwithin_img_7, .linkwithin_img_8 div, div.linkwithin_img_8, .linkwithin_img_9 div, div.linkwithin_img_9, .linkwithin_img_10 div, div.linkwithin_img_10, .linkwithin_img_11 div, div.linkwithin_img_11, .linkwithin_img_12 div, div.linkwithin_img_12, .linkwithin_img_13 div, div.linkwithin_img_13, .linkwithin_img_14 div, div.linkwithin_img_14, .linkwithin_img_15 div, div.linkwithin_img_15, .linkwithin_img_16 div, div.linkwithin_img_16, .linkwithin_img_17 div, div.linkwithin_img_17, .linkwithin_img_18 div, div.linkwithin_img_18, .linkwithin_img_19 div, div.linkwithin_img_19, .linkwithin_img_20 div, div.linkwithin_img_20 { -webkit-border-radius: 100px; -moz-border-radius: 100px; border-radius: 100px; } .linkwithin_title { color: #000 !important; /* Color for titles */ font-family: Englebert !important; font-size: 12px !important; /* Font size of posts titles */ line-height: 24px !important; text-align:center; text-decoration: none; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_title:hover { color: #000 !important; /* Color of posts titles on mouseover */ text-shadow: 2px 2px 3px #FB6265; }