Izzati novels
Tetap dalam jiwa {Bahagian 12}
Rabu, 30 Disember 2015 | 4:36 PG | 0 comments
   Iriana mengambil bekal yang bewarna hijau lalu meletakkan kuih-muih ke dalam bekas itu . Ada kuih donat, karipap dan muffin . Dia menutup bekas itu lalu meletakkannya ke dalam satu beg yang bewarna biru . Dia meletakkan sebotol iar mineral yang sejuk lalu diletakkan juga ke dalam begi itu .

   Tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu rumah Iriana . Iriana menuju ke arah pintu rumah lalu membukanya . Dia tersenyum memandang Dayang sedang berdiri di hadapan pintu sambil tersenyum .
   "Oh, Dayang . Masuklah ." Jemput Iriana . Dayang memasuki ke dalam rumah itu . Iriana menyuruh Dayang duduk . Iriana menuju ke dapur sambil membawa beg biru itu . Dayang masih tersenyum .

   "Kenapa asyik tersenyum-senyum ja? Kenapa? Menang loteri kah?" Tanya Iriana dalam nada bergurau . Dayang menepuk paha Iriana sambil menggeleng . Iriana mengurut pehanya .

   "Mana adalah! aku dah tak sabar nak pergi ke perlawanan itu . Cepatlah bersiap . Kita dah nak pergi ni! Kau buat apa kat dalam rumah ni?" Tanya Dayang . Iriana menggeleng .

   "Bukan buat apa pun . Ni hah, aku sediakan kuih kepada mereka berdua. Kan mereka berdua kawan kita ." Ucap Iriana sambil menujukkan beg biru itu . Dayang tersenyum mengusik .

   "Untuk mereka berdua kah atau untuk seorang sahaja?" Tanya Dayang dalam nada mengusik . Iriana berkerut .

   "Maksud kau apa?" Tanya Iriana sambil menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal .

   "Taklah, aku tengok bekas tu kecil . Macam cukup untuk seorang sahaja ." Ucap Dayang . Iriana menggeleng .

   "Mana ada, mereka kan pemain bola, masa rehat, diorang tak boleh makan atau minum dengan banyak . Jadi makan dua biji atau tiga pun sudah cukup ." Ucap Iriana . Dayang menggeleng .

   "Kau nak air, aku siapakan?" Tanya Iriana . Dayang menggeleng .

   "Aku datang sini bukannya nak minum! Cepatlah bersiap! Nanti lambat pula ." Ucap Dayang . Iriana menggangguk lalu meuju ke biliknya . Dayang menggeleng lucu .

                                                                ***

   Fahrin dan Johan sedang bermain bola di padang . Dayang dan Iriana sekadar menjadi penonton setia . Dayang yang keliahatn paling teruja . Iriana sekadar terdiam dan berasa agak janggal .

   Fitri dan Liliana berjalan bersama sambil memasuki ke dalam stadium itu . Fitri ternampak Dayang dan Iriana duduk di barisan yang paling depan sekali . Liliana menggeleng marah sambil mencuit Fitri .

   "Tengoklah perampas tu . Sajalah tu nak tunjukkan diri pada Fahrin yang kononnya dia tu baguslah sangat!" Ucap Liliana . Fitri menjeling geram kepada Iriana .

   "Dasar perempuan tak tau sedarkan diri! Dia ingat dia tu siapa?" Ucap Fitri lalu pergi mencari tempat duduk . Liliana mengikuti langkahnya .

   "Hei, Fitri! Takkan kau nak biarkan perempuan tu! Pergilah serang!" Ucap Liliana . Fitri menggeleng .

   "Tak payah! Kita tengok dulu apa yang perempuan tu nak buat ." Ucap Fitri sambil tersenyum jahat.

  Fahrin dan Johan duduk berehat selama tiga minit . Mereka menuju ke arah Dayang dan Iriana . Dayang memberikan mereka berdua sebotol air mineral seorang . Fahrin dan Joham mengucapkan terima kasih lalu meneguk air itu . Iriana sekadar tertunduk .

   "Kenapa dengan awak Iriana? Tengok macam sedih dan ada masalah sahaja ." Tanya Johan . Iriana tersenyum lalu menggeleng . Tiba-tiba Fitri menuju ke arah mereka berdua .

  Bersambung...

Older Post | Newer Post
Say HI !
Hello there! I hope you love my novels and bass song! Please visit my official blog... izzatisarafinahanis.blogspot.my! If you hate my blog, just ctrl W! If you like my blog please follow! Thanks for being here!


Navigations ~~

Owner Novels'list Tales



Credit
Skin By Ieyda
Basecode Cikin
Edited By izzati haruno
Comes again!


Welcome to my blog! Follow me? | Dashboard