Izzati novels
Tetap dalam jiwa {Bahagian 6}
Jumaat, 11 Disember 2015 | 11:19 PTG | 0 comments
   Iriana sedang duduk di rumahnya sambil membaca majalah . Dia kelihatan agak muram dan tiada kerja yang dia nak buat . Tiba-tiba telefonnya berdering . Dia terus menjawab panggilan itu . Alangkah terkejutnya dia bahawa Fahrin yang menghubunginya . Macam mana Fahrin boleh tahu nombornya . Ini pasti kerja Dayang , fikirnya .

   "Baiklah . Saya akan datang . Jumpa lagi ." Iriana menutup telefonnya lalu terus pergi ke dalam bilik ayahnya . "Ayah, boleh saya keluar pergi jumpa kawan?" Tanya Iriana cuba untuk meminta izin .dari ayahnya . Ayayhnya memberikan keizinan dengan syarat dia harus menjaga diri .

   Iriana keluar dari rumah itu dan terus menuju ke taman . Dia ternampak bahawa Fahrin sedang menantinya . Iriana tersenyum .

   "Iriana, datang pun ." Ucap Fahrin sambil tersenyum . Iriana membalas senyuman itu .

   "Macam mana awak tahu nombor saya?" Tanya Iriana sambil memeluk tubuhnya . Fahrin tersenyum nakal .

   "Dayang yang berikan . Saya yang minta dari dia . Saya tahu, kalau saya minta dari awak pasti tidak dapat ." Kata Fahrin sambil tersenyum lucu melihat reaksi Iriana yang agak geram dan malu itu .
   "Jadi, kenapa awak ajak saya duduk di sini?" Tanya Iriana tanpa membuang masa . Fahrin kembali serius .

   "Saya nak tahu kenapa awak tak mahu kawan dengan saya?" Tanya Fahrin . Iriana tertunduk muram . Dia tidak tahu memeberikan jawapan apa kepada Fahrin .

   "Bukan tak nak kawan . Cuma saya tak nak awak sedih kalau..." Iriana tidak dapat meneruskan kata-katanya . Fahrin memandang Iriana menanti jawaban .

   "Kalau apa Iriana?" Tanya Fahrin . Iriana menggeleng . Fahrin sekadar terdiam .

   "Sebenarnya saya pun sukakan awak tapi..." Ucap Iriana teragak-agak . Fahrin tertunduk .

    "Alah, Iriana kita kawan macam biasa dahulu . Nanti awak beritahu sebabnya . OK?" Ucap Fahrin sambil tersenyum . Iriana menggangguk lalu terus pergi meninggalkan Fahrin .

                                                       ***

   "Nah duit pendahuluan . Jika rancangan kita sudah berjaya, saya akan bayar sepenuhnya . Ucap Fitri sambil tersenyum jahat .. Dua orang lelaki itu menggangguk . 

   "Ingat, buat tau . Jangan teragak-agak ." Ucap Fitri sambil tersenyum jahat . Dua orang lelaki itu itu tersenyum tawar . Bagi mereka benda itu terlalu rumit dan mereka berdua tidak mahu lakukannya . Fitri ketawa jahat . 

   "Ingat Iriana! Kau akan menyesal ." Ucap Fitri lalu pergi begitu sahaja . 

   Apalah rancangannya itu terhadap Iriana?

Bersambung...

Older Post | Newer Post
Assalamualaikum!
Hello there! I hope you love my novels. Please visit my official blog... izzatisarafinahanis.blogspot.my! If you hate my blog, just ctrl W! If you like my blog please follow! Thanks for being here!


Navigations ~~

Owner Novels'list Tales



Credit
Skin By Ieyda
Basecode Cikin
Edited By izzati haruno
Comes again!


Welcome to my blog! Follow me? | Dashboard