Isnin, 25 Januari 2016

Selfiestar vs novelistar {Bahagian 6}

   Mereka berdua bergaduh tanpa segan-silu . Mereka berdua seperti tidak mempunyai maruah diri kerana bergaduh depan khayalak ramai . Tiba-tiba pengetua datang sambil berdehem . Mereka berdua terdiam seketika .

   "Errr, Puan Nikmah . Ada masalah kah?" Tanya Juliana sambil melepaskan tangannya dari mencekik Syafira . Syafira terbatuk-batuk sambil mengurut lehernya . Puan Nikmah tersengih dengan sinis .

   "Patutnya saya yang tanya awak berdua . Sebab apa awak berdua bergaduh macam orang gila? Tak malukah di depan orang ramai macam ni? Kepala dengan otak letak kat mana? Lutut?" Tanya Puan Nikmah sambil memeluk tubuhnya . Syafira dan Juliana menggelengkan kepala .

   "T.....tidak! Sebenarnya tak ada apa-apa pun . Kitorang saja-saja buat gaduh untuk babak berlakon di istana budaya nanti ." Ucap Juliana sambil membetulkan rambutnya . Syafira memeluk tubuhnya .

   "Sudah, pergi pulang dan siapkan tugasa yang diberi oleh pensyarah . Jangan gaduh macam ni . Tak baik!" Ucap Puan Nikmah lagi . Mereka berdua tertunduk .

   "Kamu berdua tu lawa . Tapi sayang, perangai macam gangster ." Ucap Puan Nikmah lalu terus meninggalkan mereka berdua . Mereka berdua menghela nafas lega lalu memandang dengan jelingan yang ganas antara mereka berdua .

   "All of this is your fault! I hate you! I HATE YOU!" Ucap Juliana sambil menundingkan jarinya betul-betul di hadapan Juliana . Juliana merenung tajam Syafira .

   "Anyways, kau yang buat aku benci kau! Because of you, phone aku relai!" Ucap Juliana lalu terus pergi meninggalkan Syafira . Syafira berasa agak geram dengan gadis perasan bagus itu .

   "Amboi, amboi! Dia yang nak selfie sangat macam perempuan gedik . Salahkan orang pula . Meluat aku!" ucap Syafira sendirian lalu turut meninggalkan tempat itu .

                                                                           ***

   "Yakah, nanti I datanglah ambil you! Ok, bye!" Rafiq memutuskan panggilan lalu terus berjalan masuk ke dalam keretanya yang mewah . Tiba-tiba dia ternampak Syafira sedang berdiri di situ sambil membaca bukunya . Rafiq menuju ke arah Syafira .

   "Assalamualaikum! Buat apa kat sini?" Tanya Rafiq sambil tersenyum . Syafira tersengih lalu menutup bukunya yang telah ditandakan dengan penanda buku .

   "Waalaikumussalam .Hai, Rafiq! Saya sedang tunggu kawan saya kat sini . Sambil-sambil tu baca buku . Kenapa Rafiq? Ada masalah?" Ucap Syafira . Rafiq berkerut .

    "Saya tengok macam awak yang ada masalah? Saya ni tak pernah ada masalah . Kalau ada masalah pun muka saya tetap kacak dan macho ." Ucap Rafiq sambil tersenyum sinis . Syafira terdiam .

   "Awak memang kacak pun . Lagi kacak dari Adi Putra, Aaron Aziz dan Amar Baharin ." Ucap Syafira sambil tersenyum malu . Rafiq ketawa kecil .

   "Awak tak perlu beritahu saya pun saya dah tahu yang saya ni lebih kacak dari diorang semua . Hah, kalau awak nak tahu, diorang semua pun ada pernah minta tips-tips nak jadi lelaki kacak dari saya ." Ucap Rafiq . Syafira terangguk .

   "Ok,ok . Kawan saya dah datang tu . Ok, bye ." Ucap Syafira lalu terus meninggalkan Rafiq . Rafiq menggangguk .

Bersambung...

 

Tiada ulasan:

} .linkwithin_div { background: #EEEEEE; /* Background color for the related posts container */ padding: 0 10px; border-top: 1px solid #DBDBDB; /* Top border for the related posts container */ border-bottom: 1px solid #DBDBDB; /* Bottom border for the related posts container */ } .linkwithin_text { font-family: Rancho; font-size:15px; /* Size for the related posts title */ color:#000; /* Color for the related posts title */ } a#linkwithin_logolink_0, a#linkwithin_logolink_1, a#linkwithin_logolink_2, a#linkwithin_logolink_3, a#linkwithin_logolink_4, a#linkwithin_logolink_5, a#linkwithin_logolink_6, a#linkwithin_logolink_7, a#linkwithin_logolink_8, a#linkwithin_logolink_9, a#linkwithin_logolink_10, a#linkwithin_logolink_11, a#linkwithin_logolink_12, a#linkwithin_logolink_13, a#linkwithin_logolink_14, a#linkwithin_logolink_15, a#linkwithin_logolink_16, a#linkwithin_logolink_17, a#linkwithin_logolink_18, a#linkwithin_logolink_19, a#linkwithin_logolink_20 { display:none; } .linkwithin_posts { width: 500px !important; /* Width for the related posts container */ } .linkwithin_posts a { border: 0 !important; padding-right: 10px !important; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_posts a:hover { background:url(http://40.media.tumblr.com/adb7f6b6b8c71ac2520091cf19d2ae00/tumblr_mlktwglqwr1qkukogo6_100.jpg) !important; /* Background color on mouseover */ border-radius: 15px; } .linkwithin_img_0 { background: #FFE5FF; border: 1px solid #FFE5FF !important; padding: 2px !important; transition:all .2s linear; -o-transition:all .5s linear; -moz-transition:all .2s linear; -webkit-transition:all .2s linear; } .linkwithin_img_0:hover { background: #FF6699; border: 1px solid #FF6699 !important; padding: 2px !important; opacity:.6; filter:alpha(opacity=60) } .linkwithin_img_0 div, div.linkwithin_img_0, .linkwithin_img_1 div, div.linkwithin_img_1, .linkwithin_img_2 div, div.linkwithin_img_2, .linkwithin_img_3 div, div.linkwithin_img_3, .linkwithin_img_4 div, div.linkwithin_img_4, .linkwithin_img_5 div, div.linkwithin_img_5, .linkwithin_img_6 div, div.linkwithin_img_6, .linkwithin_img_7 div, div.linkwithin_img_7, .linkwithin_img_8 div, div.linkwithin_img_8, .linkwithin_img_9 div, div.linkwithin_img_9, .linkwithin_img_10 div, div.linkwithin_img_10, .linkwithin_img_11 div, div.linkwithin_img_11, .linkwithin_img_12 div, div.linkwithin_img_12, .linkwithin_img_13 div, div.linkwithin_img_13, .linkwithin_img_14 div, div.linkwithin_img_14, .linkwithin_img_15 div, div.linkwithin_img_15, .linkwithin_img_16 div, div.linkwithin_img_16, .linkwithin_img_17 div, div.linkwithin_img_17, .linkwithin_img_18 div, div.linkwithin_img_18, .linkwithin_img_19 div, div.linkwithin_img_19, .linkwithin_img_20 div, div.linkwithin_img_20 { -webkit-border-radius: 100px; -moz-border-radius: 100px; border-radius: 100px; } .linkwithin_title { color: #000 !important; /* Color for titles */ font-family: Englebert !important; font-size: 12px !important; /* Font size of posts titles */ line-height: 24px !important; text-align:center; text-decoration: none; -moz-transition: all 0.5s ease-in-out; -o-transition: all 0.5s ease-in-out; -ms-transition: all 0.5s ease-in-out; transition: all 0.5s ease-in-out; } .linkwithin_title:hover { color: #000 !important; /* Color of posts titles on mouseover */ text-shadow: 2px 2px 3px #FB6265; }